Låt Medarbetarna Dela Din Kalender

I början av våran funderade jag på om jag skulle dela min kalender med medarbetarna. Det var lätt att hitta argument mot varför jag skulle göra det. En tanke var att jag skulle kunna komma ut till en enhet oanmäld så att jag på så sätt kunde komma direkt in i vardagen som den ser ut. Jag twittrade även ut frågan om jag skulle göra det eller ej. Jag minns att jag snabbt fick svar av Johan Lange (@JohanLange) och Fredrik Andersson (@frdrkndrssn) som båda förordade transparensen  framför det slutna. Jag funderade ett tag till och insåg även fördelarna med att ha en öppen och delad kalender.

En av de största är den insikt som medarbetarna kan få om de väljer att kolla in i min kalender då och då för vad jag gör på jobbet om dagarna. Jag har koll på vad de gör när de är på jobbet och det finns fördelar med att de också vet vad jag gör om dagarna. Jag är övertygad att öppenhet och transparens tar oss längre än vad vi skulle komma om vi stängde in oss själva. En dialog är viktigt för allas vår utveckling och jag hoppas att jag kan skapa dialog genom att vara så transparens jag bara kan.

Efter att ha misslyckats med delningen av min kalender i våras. (Kör Outlook på jobbet och jag och Outlook är inte alltid helt överens) Har jag idag äntligen kommit till den punkt där jag har delat min kalender med min chef, min närmaste kollega och mina medarbetare. Imorgon tänkte jag fortsätta dela min kalender med fler kollegor. Om detta slår väl ut ska bli spännande att se men min förhoppning är att detta bara kan göra oss bättre.

 

One thought on “Låt Medarbetarna Dela Din Kalender

  • Jag tycker du gör helt rätt som delar din kalender, och det till alla på arbetsplatsen. Rena privata aktiviteter du lägger in för att komma ihåg dem kan du ju alltid tagga som privata.
    Jag delar min kalender och det är lättare att ha förståelse om kollegor som också delar kalendern är upptagen och jag ser med vad. Då behöver jag inte fråga om de kan prioritera. Jag ser ju vad de ska göra.

Comments are closed.