Tålamod är viktigt när man väntar på service

Skickade under helgen ut två enkla frågor till två företags infomail. Jag hade förväntat mig att få svar vid det här laget. Svaret på mina frågor styr lite hur jag ska lägga upp mitt arbete för dagen. Hittills har det mest blivit att läsa intressanta tips och lyssnat på föreläsningar. Dessutom har jag tillverkat lite bilder, uppdaterat min sajt samt twittrat.

Frågan är egentligen hur länge jag ska vänta innan jag anser att företagen som inte har svarat på min förfrågan är ett företag som inte har speciellt mycket service medan ett företag som jag var i kontakt med förra veckan svarade mig nästan direkt. För mig personligen är servicegraden mycket viktig. Kanske kommer det ifrån att jag har arbetat länge inom ett serviceyrke men som kund förväntar jag mig att få service. Okej, nu är jag inte kunde hos dem än men det ser jag som en ännu större anledning till att svar på mitt mail snabbt. I ärlighetens namn så ska det sägas att jag har inte en aning om hur mycket de har att göra i sina företag. Därför ska jag även vänta tills den här dagen är slut innan jag gör något förhastat men det är svårt att ha tålamod ibland. Vad tycker ni? Hur länge ska en kund eller eventuellt blivande kund behöva vänta på svar på mail?

För övrigt har jag precis kommit fram till att jag har kontakter som kan hjälpa mig in på en helt ny marknad.